* Yol Bitti Komutanım!

Dead End
Ölüm Çıkmazı
(2003)

imdb:68 (1000-500-1000)
z801065010
Filme Alternatif Başlık:
Bütün Yollar Romaya Çıkmıyormuş

* Düşük Bütçeli iyi filmler

Filmin adında kelime esprisi var: Çıkmaz sokağın ingilizcesi ölümcül son... Filmde de yol çıkmaz ve ölümcül...mıyormuş

* Yol Bitti Komutanım, bizim oralara ait bir deyim... İğneadaya giderken çok keskin bir viraj var... Bi gün askeri araç filosu o tarafa giderken bu keskin viraja kakılmış... Komutan ne olduğunu sorunca da şoför er: "yol bitti komutanım" demiş... Bunun biraz berisinde de şu Uğur Dündar'ın da haber yaptığı doğa illizyonundan kaynaklanan arabanın yokuş yukarı gittiği mevkii mevcut... Hani o tarafa gidecekler için söyliim dedim... Film de böyle çam ağaçlarının olduğu dar bir yolda geçiyor... Başlığı bu babda şeettiriim dedim...

* Alacakaranlık kuşağı tipi filmler
* Aslında hiçkok dizi kuşağında vardı böyle mizahla harmanlanmış korku bölümleri...

* İlerledikçe karakterlerin ne mal olduklarını anladığın yol filmleri: "Bu biraz Dallas tadındaydı"
* Bunun piri tabiki Posta Arabasıdır... Lakin o biraz daha "karakterlerin yer değiştiriği, iyilerin kötü, kötülerin iyi olduğunu anladığımız" tipte bir başyapıt....

- Dııt sinyali ver miyor mu?
- Hayır sadece 911 polis imdat'ın numarasını unuttuğum için telefonu kapattım...

- Sakin ol! Burnundan derin bir nefes al ve kıçından yavaşça ver...

Anne kafayı yiyince parçalanmış oğlunun tablosunu yapar ve kızına verir:
- Biraz daha çalışman gerekiyor (parça parça çizmiş)

* Babasının kurşun yarasına alkol dökünce:
- Ahhh! Vurulduğum andan daha çok acıdı!

- Bir de geçen noelimizin kötü geçtiğini düşünmüştüm...

Damat : Öldürülür
Kızı: Hamileyim
Oğlu: Keşim
Adam: Bir günde bu kadarı fazla...

* Anne: (Ölen oğluna ağıt) Baban floridaya gittiğinde...
Baba: Ben oraya hiç gitmedim ki!
Anne: O senin oğlun diil salak...

* Anne: Beni Susan'la aldattın biliyorum...
5 dakka sonra
Baba: (kızına) Susanla bir yerde buluştuk... Kendisinin lezbiyen olduğunu ve evli bir kadına aşık olduğunu ne yapacağını bilemediğini söyledi... Ben de ona, yapman gerekeni yap, bunu şimdi yapamazsan hiçbir zaman yapamazsın dedim... Ertesi gün bir kızı olduğundan ailesini terkedemiceğini söyledi... (Karısına teklif etmiş)

* Filmin En güzel esprileri ve finali
Kız: Baba ne yazıyorsun?
Baba: Bütün bunlar bittiğinde yapacağım şeyler.
Kız: Peki şu ana kadar ne yazdın?
Baba kağıdı gösterir ve üstünde: "Bütün bunlar bittiğinde yapacağım şeyler" yazmaktadır sadece...

* Filmin sonunda yol temizleyiciler o kağıdı bulur:
1 Atari al 2 İyi bir dede ol ...

* Alacakaranlık Kuşağı patlaması: Doktorun soyadı ve onları kurtaran adamın eski araba simsarı olması...

GOLDmax'te Tekrarlarını Kaçırmayın

08.04.Salı GOLDmax02:15 - GOLDmax 04:15

19.04.Cmrts GOLDmax01:00 -GOLDmax 03:00

Hiç yorum yok: