Kaldırım Serçesi - Minik Serçe


imdb:76 (2500-2500-2500)

beyazperde:77
26. İstanbul Uluslararası
Film Festivali

Bu ses... bu ses meğer çilenin sesiymiş...
hüznün melodisiymiş

Şansonların Kraliçesinin Biografisi

* Bu nasıl içki içmek... Sürekli içmesi, etrafındaki insanlarla argo içeren bir mizahla yaklaşması bana Sezen Aksuyu çağrıştırdı... Eee o da bir minik serçe diilmiymiş... Pekii Sezen Aksu'nun hayatını böyle cesurca anlatabilir misiniz? Ben işte işin orasındayım...

Marion Cotillarda: En iyi kadın oyuncu oskarı
= Küçük Emrah'an önce Küçük Piaf varmış... Edith Piaf'a sonradan dönüşüyor... Geçiş dönemi acılı...
= Kerhade büyüyen kız çocuğu baabında Pretty Baby (1978) imdb:64

* Bir film boyunca Edith Piaf'ın nasıl bir çile çektiğini anlıyoruz...
Flashbacklerde babasının küçük bir hediyesiyle mutlu oluyoruz...
Ama büyük acısını filmin sonunda bir flashbackte görerek gene hüzünlere dalıyoruz... Şiir gibi ama acı bir şiir gibi bir film...

Filmde Marlene Dietrich'in göründüğü sahnede Edith Piaf çok heyecanlanır, salonda "ich bin von kopf bis fuss auf" çalmaktadır...

"Non, je ne regrette rien" youtube
Edith Piaf diince herkes La vi en Rose'u bilirken ben hep bu şarkıdan bahsediyorlar sanıyordum... Çünkü benim beynimde Edith Piaf ile özdeşleştirdiğim tek parça buydu... Film başlamadan önce farenksten hep bu şarkıyı hırıldadım... Ordamdakileri tilt ettim... Bu şarkı Edith Piaf'ın kariyeri ve sesi bittiği bir dönemde Olimpia'da "hırıldadığı" unutulmaz eseriymiş... Filmde sonuna kadar söylediği tek şarkı olduğundan gurur duydum...

Hayır hayır hiçbişiiden pişman diilim...
Bana iyilikler de yapıldı kötülükler de...
Hepsi unutuldu... Anılarımı yaktım...
Hiç bir şeyden pişman diilim...
Hayır hiç bir şeyden pişman diilim...
Yaşamım ve zevklerim seninle başlıyor BUGÜN!


Non, je ne regrette rien filmografisi:

Keiner Liebt Mich (1994)
No body loves me
Kimse beni sevmiyor
imdb:76 (150-150-100)
"La Vie En Rose" için "Jeux d'enfants" filmi ne ise "Non je ne regrette rien" için de "Keiner Liebt Mich" filmi odur... Film boyunca bu şanton çalar... Film Bridget Jones Günlüklerine kapı aralar...
Benim sevdiğim alman filmlerinden biridir...

The Dreamers (soundtrack'ında da var)
filmin finalinde çalar

La Haine

Er Ryan'ı kurtarmak


La Vie En Rose'un Sinematografisi

(hayat toz pembe-al beni kollarına)

Jeux d'enfants (2003)
Cesaretin var mı aşka
imdb:74 (2500-1500-2000)
beyazperde:88
Asıl bu filmin adı La Vie En Rose olmalıymış... Film boyunca La Vie En Rose'un bin bir çeşidi çalınıyor... Edith Piaf'ın hayatını oynayan güzel kardeşimiz Marion Cotillarda'da ilk bu filmle büyük çıkış yapıyor... Tamam Taxi üçlemesinde de oynuyor ama bu film onun kendini gösterdiği ilk baş yapıt (romantik filmler arasında benim ilk onunda)

Sabrina (imdb:77) filminde Audrey Hepburn teyzemiz arabada Humphrey Bogart bıçkın abimize söylüyor: Youtube

Saving Private Ryan'da yıkılmış fransız kasabasının tezatlığıyla sürreal bi durum yaratır bu şarkı...

Jack Nickolson da söylemiş ii mi? Diane Keaton'a
Something's Gotta Give (2003)
imdb:68 (2000-2500-5000)

007 Bond için Grace Jones söylemiş : yt
A View to a Kill (1985) imdb:60 en kötüsünden

Natural Born Killers'ın başında kısacık duyulur...


Müzik:
Çok kişi söylemiş La Vie En Rose'u ama sanki Louise Amstrong'un trompetinde bir başka annam taşımış... Ben bu şarkıyı zaten böyle duydum ilk, böyle bildim... Kusura bakmasın Edith Piaf yengemize (tunuslu bir boksörle şeettirdik te kendisini ordan yengemiz olur)

Hiç yorum yok: