Chappie


Chappie 2015
imdb:70

" Beni neden öldürmek için yarattın yaratıcı."

* "Robokop böyle çekilmeliydi" dedirten filmler.
Bazı yönetmenler vardır, örneğin David Fincher gibi, bazı filmleri beğenmez ve bunlar asıl böyle çekilmeliydi iddiasıyla film geçerler. Bu film de onlardan biriydi işte. Lakin böyle çekilmeli diyorsanız bir filme, o kadar çok devamlılık hatası da yapmamalısınız.
Film iyi bir fikri harcamış gibi duruyor, bazı kısımları havada kalmış hissettiriyor. Lakin gene de seyir zevki yüksek bir yapıt.

* Eksi Sözlükte film hakkında çok güzel bir yazı girilmiş.

"Dün vizyona giren chappie; son zamanlarda izlediğim en derin yapay zeka sci-fi örneği oldu. tüm zamanlar sci-fi listemde de sağlam bir yere oturdu şüphesiz. izlerken bir an geldi ve "vay be" şeklinde koltuğumda kitlendim kaldım. "tersköşe" anlamında değil, derinliği adına oldu bu.

Filmin güney afrikalı yönetmeni (neill blomkamp) için az zamanda çok şey yapan yeteneklerden kabul edebiliriz. çoğu insan gibi ben de onu ilk uzun metrajlı filmi olan yasak bölge 9 (2009) (district 9) ile tanıdım ve sevdim. (ki izlemeyen hemen izlesin derim. genelde klişe olarak hep uzaylılar dünyaya gelir ve insanlığa tehlike arz eder ama yasak bölge'de bu sefer uzaydan gelip mağdur olanlar uzaylılar oluyor. imdb puanı 8,0) o film de uzaylı ve insan ilişkisini çok derin bir şekilde işliyordu. sağlam başarı kazanınca da yönetmen 2. filmiyle daha büyük bütçeli bir iş denemişti. ve o da elysium: yeni cennet (2013) isimli film idi. matt damon, jodie foster gibi büyük isimlerin yer aldığı filmin imdb puanı da 6,7 olmasına rağmen genelde -tabi haddinden fazla olarak- kötü eleştirilmekte. şahsen ben o derece yerin dibine sokulacak bir film olduğunu düşünmedim asla. 1 filmiyle yüceltilip, sonraki filmiyle burun kıvrılan biri olarak chappie ile kapak yapmıştır o kitleye.

Ve chappie; yönetmenin 3. ve şimdilik son filmi. yasak bölge 9'daki gibi benzer bir şablonu kullanarak yönettiği filmin müziklerini de hans zimmer yaratmış. (kaldı ki üstadın interstellar işlerini kasım'dan beri dinlemeye devam ederken, şimdi keyifle hatmedeceğim bir albüme daha sahip oldum, şu an arka planda da çalmakta zaten.) spoiler olmaması için bilgi vermek istemiyorum ama konusu için kabaca; "insani hisleri de barındırarak kendi benliğine kavuşma sürecindeki bir yapay zekanın hikayesi ve bunun geçtiği distopik dünya düzeni" diyebiliriz film için. gün gelecek ve cyberpunk klasikleri arasında yerini alacaktır bence.

Bir de bilen bilir. bu yönetmenin has bir ana oyuncusu vardır. yasak bölge 9'da başrolde olan, elysium'da kötü rolde olan sharlto copley'den bahsediyorum. chappie'nin oyuncu kadrosuna bakmadan gitmiştim filme. ve izlerken hugh jackman'ın karakteri için "ya acaba, onun yerine keşke sharlto copley mi oynasaymış o rolde" diye içimden geçirdim durdum. film arasında imdb'yi kurcaladım ki sharlto copley zaten filmde varmış ve chappie'yi o canlandırıp, seslendiriyormuş. :))) güzel bir dumur yaşadım ve keyiflendim buna. çünkü adam chappie'ye adeta kan vermiş. hugh jackman dışında filmde sigourney weaver* ve dev patel de var. ayrıca yolandi karakterindeki hatunu yo-landi visser isimli güney afrikalı şarkıcı canlandırmış. ninja isimli karakteri de ninja isimli biri canlandırmış. die antwoord isimli bir müzik grubunun üyeleriymiş meğerse. film sayesinde tanışmış oldum kendileriyle. filmin derinliğine yardımcı olan tezat bir konumları var filmde. karton-karakterler sayabileceğimiz bu kişiler, chappie devreye girdikten sonra filmi zirveye çıkarıyorlar.

*sigourney weaver için şunu da söylemeden geçemedim. bu değerli ve başarılı yönetmenin 4. film projesi bir sonraki "alien" filminin ta kendisidir. o seriye kendi tarzıyla muhteşem bir lezzet katacağı şüphesizdir. ve eğer ki (alien denilince başka bir isim gelemez heralde kimsenin aklına) yeni alien filminde sigourney weaver da olacak ise yönetmen onunla bir ısınma turu atmış oldu chappie sayesinde...

13 parçalık muhteşem müzik albünü de
https://www.youtube.com/watch?v=SjGimzXze3o&list=PLrTPG8PZuwnQ11lJgZAaeXBy2bMrfdpLf

Hiç yorum yok: